Friday, November 9, 2012

SAAT KEKUATAN HADIR

SALAM ..

MENCINTAI seseorang itu, umpama mengejar pelangi petang, sungguh cantik dipandang, tapi tak mampu untuk dipegang.. MERINDUI seseorang pula umpama pelangi yang sungguh cantik, bisa dipandang tak mampu dipetik..

Kadang kita sukar untuk melepaskan seseorang itu pergi dari hati ktia walaupun dia bukan milik kita lagi.. 


Tanggal 6/11/2012 tarikh 2 cukup bermakna bagi aku .. sejak dari 2 lar aku taw kisah sbnarnya knpa dia tinggalkn aku dlu . ya mmg hbgan kte wktu 2 diambang2 kritikal aku ngn dia da x daya nk pertahan kan da . slpas 1 tahun lbih mghilang, dia mncul blik mcm bg hrpan kat aku .. saat 2 plak aku ase hidup dalam haty yang kOsOng s'sgt .. mgkin orang tgk aku sOwang yang terlalu happy bb aku sllu glak2 happy gO lucky g2 .. tpy lam aty hanya Allah sajee yang taO .. 

Saat dia dtg blik nie umpama "comeback" aku mcm dpt kekuatan yg baru dgn da nak final nyee mgkin aku berkat kesabaran aku dr dlu tggu dia. ternyata ase sayang,cinta n rindu dia kat aku xpnah2 brubah mcm dlu. dan dia ckp mcm2 bde dia wat tOk lpeekan aku tapy sgt2 sukar. mcm aku jgk ase g2 .. smpai saat nie aku xpnh lpeekan dia n smkin ingat dia bila dia dtg blek. tapy sumee 2 da t'lmbat bg aku sbb dia da ad owg len ats khndak fmly dia ngn pmpuan 2. dan aku ?? mgkin akan bljar trma cinta yg baru n yang sbar tggu aku dr dlu. 


hary nie 10/11/2012 dye da nek kapal haty aku ase kcwa sangat2 mcm dye pergi n ngan hrpan yang dia bg 2, dia sllu pesan kat aku jga diri,jgn lpee sOlat mkn, jga mama n abah bek2,sumee kta2 2 dia sllu ckp kt aku. insyaAllah aku akn ingt smpai ble2. lpaz dia kOl tdy aku t'tdOw n mmpi dia da jadi mlik owg len. aku ase mcm patah smngat n kcwa sgt2. mgkin aku perlu bljar tOk bgun dari knytaan yg dia bkn milik aku lagy. (mnde aku mngarut nie!)

aku akan sedaya upaya bljar n trOs bjar mcm pesan dia 2, tOk semi plak dye ase kcwa sgt bb ase mcm t'tpu ble dpt tw aku xdpt nak lpekan HH ag.. tapy skrg aku da dpt ase yang dia da PENTING lam hidup aku. bb dia da brbah n smkin baik layan aku. aku harap keadaan 2 akan KEKAL smpai ad jdOh antra kteOwg. INSYAALLAH. =')

Kadang-Kadang orang yang rapat dengan kite akan berjauhan , dan orang yang kite rase die jauh mungkin 1 hari nanti die akan menjadi orang yg lebih dekat dari kite .. untuk membenci dan menyayangi seseorang biarlah berpada-pada supaye 1 hari nanti kite tak akan kecewa dengan takdir yang sudah tercatat . Sesungguhnya orang yang berkali-kali gagal bercinta, pada suatu saat akan bertemu jua cinta sejati yang ditunggunya. cinta itu indah jika jujur dan setia. 


Orang yang paling bahagia adalah mereka yang selalu memberikan kebahagiaan kepada orang lain meskipun terpaksa mengorbankan kebahagiaan sendiri. Redha dalam terpaksa awk .. =')


by SyarraH Sayuti .. =')

 













 

No comments:

Post a Comment